Vem är Amanda?

Jag heter Amanda Westerberg, är 18 år gammal och pluggar precis som Hilda och Frida Sam-media på SÄG. Den här bloggen är vårat projektarbete därför att vi är tre tjejer med idrottsintresse sedan barnsben, som alla gillar att träna. Min största sport är fotboll. Jag har spelat sedan jag var 6 år, började i IFK Väse tillsammans med Hilda och fortsatte sedan till Norrstrands IF där jag hittade Frida! Där blev jag kvar, men på grund av ett trasigt korsband i knät har de senaste åren mest bestått av rehabträning tyvärr. Just nu väntar jag på besked om operation, men är stark nog att träna det mesta som inte innehåller en boll! När jag inte är med laget tränar jag på Friskis och Svettis, både gym och pass. Favoriterna är skivstång, cirkelfys och box, ett perfekt sätt att bli av med lite aggressioner... Annars är jag en löpartjej, att få snöra på springskorna är avslappning för mig. Har en liten hangup på intervaller i backe, och självklart kommer ni få tips om bra övningar, hopp och skutt här i bloggen!

När jag inte tränar hänger jag med kompisarna, städar och lagar frukost på Scandic hotell här i stan eller umgås med pojkvännen. Har lyckats få tag på ett Arsenalfan 2.0 vars mål är att få över även mig i klacken, så det blir en hel del fotboll även där hemma...

Kort fakta om Amanda:

Tränar helst: Fotboll
Favoritmat: Laxpasta och lasagne
Idrottsförebild: Har ju en mailadress som heter zlatan_westerberg så får väl säga Zlatan då... han satte mitt 14-åriga hjärta i brand!
Mål med träningen: Att samla ny energi till kropp och hjärna, och att känna mig frisk och stark



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0