SNÖPARADIS

Jag har precis kommit hem från en helg i Mattilla i norra Värmland. Det var som att köra in i Narnia, så sjukt mycket snö! Härligt att få uppleva riktig vinter en sista helg innan våren (förhoppningsvis) kommer. Det blev en dag i backen med snowboard, har åkt ca fem gånger nu men skulle verkligen ljuga om jag sa att jag var duktig. Det drar ordentligt i benen dock, var ordentligt trött på kvällen! Dagen bjöd på strålande sol och minus en grad, helt perfekta förhållanden enligt mig. Resten av helgen var mest snöbollskrig, pulkarace och snögubbstävling. Att springa och pulsa i snö är sjukt underskattat som träningsform, mjölksyran är inte långt borta och svetten rinner! Det bästa av allt är att man inte tänker träning utan bara har kul istället. Hann även med ett varv i längdskidespåret, kunde inte röra på armarna dagen efter! Har inte åkt längskidor sedan jag var liten, så tekniken var väl inte helt hundra... Men det var kul! 

Hoppas ni också passar på att njuta av snön in i det sista, leka är bra för alla ;) 



/Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0