SPRING-TIME

Gud vilket väder det är idag! 16 grader är det hos mig, hur skönt som helst. Jag har precis kommit in från dagens träningspass, passade på med lite utomhusträning i vårvädret! Jag sprang 5 km, stannade på hälften och körde ett 30 minuters Nike Training-pass (klicka på länken för att komma till ett inlägg om appen). Tänkte ge er tre tips som kan vara bra att tänka på när det stretar emot under löpningen, kanske i slutet av rundan när man är trött eller bara har en kass dag:

1. Öppna upp bröstet! Sträck på ryggen, tryck bak axlarna & ihop skuldrorna lite och gör bröstet stort, så blir det enklare att andas. 

2. Lyft på fötterna, släpa dem inte i backen bara för att benen känns tunga. Ta höga steg, landa med hälen först och rulla fram på foten, skjut sedan ifrån i nästa steg! 

3. Rör på armarna! Spänn armarna lite så de inte "hänger och dinglar" ner till knäna. Hitta en takt som passar dig och sträva efter en skön puls genom hela kroppen, så löpningen känns synkad.



Kör hårt nu! /Amanda

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilka bra tips, de har jag inte tänkt på förut!

2012-03-24 @ 09:08:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0